اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیگیری سوژه مردم: از آزادراه تهران ـ شمال چه خبر؟

فارس من| مدیر پروژه: ۳۳ کیلومتر از آزادراه تهران ـ شمال بهار ۹۸ به اتمام می‌رسد

مدیر پروژه آزادراه تهران ـ شمال گفت: فاز ۱ پروژه آزادراه تهران ـ شمال از سه‌راه شهرستانک تا انتهای آزادگان تهران به طول ۳۳ کیلومتر پایان بهار ۹۸ درصورت فراهم بودن شرایط و تأمین اعتبار، به اتمام می‌رسد.

فارس من| مدیر پروژه: ۳۳ کیلومتر از آزادراه تهران ـ شمال بهار ۹۸ به اتمام می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، بیش از دو دهه قبل بود که صحبت از احداث آزادراهی بزرگ و خارق‌العاده در کشور  بود که علاوه بر کم کردن فاصله تهران تا شمال به حدود یک ساعت و نیم، موجب روان شدن ترافیک سایر شریان‌های شمال به جنوب و نیز صرفه‌جویی در مصرف بنزین، امنیت سفر و هزاران فایده و حسنه دیگر که برای آن برمی‌شمردند، می‌شد.

اکنون حدود 22 سال از شروع این پروژه می‌گذرد و هنوز تکلیف پروژه و زمان دقیق تکمیل آن مشخص نیست.

 

 

هر از گاهی مسؤولان قول‌ها و وعده‌های مختلفی را در ارتباط با بهره‌برداری از این پروژه را دادند ولی تاکنون هیچ‌کدام از این وعده‌ها به سرانجام نرسیده است.

 

از تعطیلات تابستان و نوروز که بگذریم هنوز هم در پایان هفته و روزهای تعطیل ترافیک‌های چندساعته و طولانی تکرار می‌شود و حتی برخی از مسافران ترافیک را بخشی از سفر می‌دانند، ترافیک در حدی است برای ساعاتی جاده تبدیل به پارکینگ می‌شود، گویی این مسیر جاده نبوده بلکه مکانی برای پارک خودروهاست و مسافران نیز به جای نشست در خودروها و منتظر ماندن سعی می‌کنند در طول مسیر به گشت و گذار بپردازند.

مدیر پروژه آزادراه تهران ـ شمال در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: پروژه آزادراه تهران شمال از سال 75 با مسؤولیت بنیاد مستضعفان آغاز شد.

سیدبهلول حسینی افزود: از زمان آغاز پروژه تا چهار سال قبل پیشرفتی نداشته است ولی از چهار سال قبل تاکنون 10 برابر سرعت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پروژه آزادراه تهران شمال در چهار فاز تعریف شده است، اضافه کرد: این آزادراه از امتداد آزادگان بلافاصله بعد از پل همت شروع می‌شود و تا چالوس ادامه دارد که طول این مسیر 121 کیلومتر است.

 

مدیر پروژه آزادراه تهران ـ شمال تصریح کرد: منطقه چهار این آزادراه از چالوس تا مرزن‌آباد به طول 20 کیلومتر بوده که الان در دست بهره‌برداری است.

حسینی ادامه داد: منطقه سه این پروژه که حدفاصل مرزن‌آباد تا پل زنگوله به‌طول 47 کیلومتر است طرحش به‌صورت کامل آماده نبوده و در حد طرح اولیه است.

وی تصریح کرد: منطقه دو پروژه آزاد تهران ـ شمال از پل زنگوله تا سه راه شهرستانک به طول 22 کیلومتر است که از ابتدا در دست اجرا بوده و از پیشرفت فیزیکی 20 درصدی برخوردار است.

مدیر پروژه آزادراه تهران شمال با اعلام اینکه طولانی‌ترین تونل کشور به طول 6 هزار و 400 متر در این منطقه قرار است احداث شود، اظهار کرد: حفاری تونل شرقی انجام شده و کارهای لاینینگ آن درحال انجام است و تونل غربی آن هنوز  انجام نشده  و همچنین تونل دسترسی از سال‌ها قبل انجام شده است.

 

حسینی بیان کرد: مهم‌ترین منطقه در واقع فاز یک این پروژه از سه راه شهرستانک تا انتهای آزادگان تهران به طول 33 کیلومتر شروع شده که درصورت بهره‌برداری مسافران ترافیک‌های آخر هفته نخواهند داشت و حدود 50 کیلومتر نسبت به مسیر قبلی کوتاه شده نسبت به مسیر قبلی این منطقه در حال اتمام است که البته هزینه قابل توجهی دارد و براساس آخرین نتایج و بررسی‌ها درصورت فراهم بودن شرایط و تأمین اعتبار پایان بهار 98 قابل اتمام خواهند بود و برای تعطیلات تابستان مسافران مشکلی در این مسیر نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: آزادراه تهران ـ شمال پروژه‌ای بی‌نظیر و دارای پیچیدگی بسیار با توجه به مناطق سنگلاخی و کوهستانی است.

مدیر پروژه آزادراه تهران ـ شمال با اشاره به وجود 39 تونل در مسیر رفت و برگشت این آزادراه گفت: 40 درصد مسیر معادل حدود 100 کیلومتر برای رفت و برگشت تونل خواهد بود.

حسینی با تأکید بر اینکه این پروژه با جدیت در حال انجام است، خاطرنشان کرد: شرکت‌های زیادی در این پروژه مشغول به کار هستند و تمام تلاش این است هرچه زودتر ای پروژه وارد مدار بهره‌برداری شود.

این سوژه در سامانه فارس من با عنوان «از آزادراه تهران ـ شمال چه خبر» ثبت شد که خبرنگار فارس مازندران این مسئله را پیگیری کرده است.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول